Hoppas

Det finns vissa saker som stör mig med att vara ute i sista sekund.

Jag tänkte hela tiden igår att jag skulle boka biljett till Standup-föreställningen på Öland som är ikväll, men tydligen så fanns det aldrig ett tillfälle som passade, jag fick alltså aldrig tummen ur. Vaknade tidigt och insåg att jag fortfarande inte bokat biljett, går in på ticnet.se och upptäcker till min fasa att DET INTE GÅR ATT BOKA. Argh, jag tror att loppet är över och blir arg som få. Varför, varför?! Vad ska jag nu göra ikväll? Fan också, tänker jag.

Det slutar med att jag försöker se ljuset i tunneln och plockar upp telefonen och slår numret till  ticnet. "Din väntetid är 5 minuter." JAG BLUNDAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR "tack för att du väntar" OCH HÅLLER ANDAN LITE TIIIIILLL... Får en smärre chock av att höra Martin Stenmarcks låt jag blundar, medans jag står i kö, tappar nästan telefonen och några minuter senare hör jag plötsligt ett "HEJ". Tar en stund för mig att reagera och frågar sedan om det finns några biljetter kvar. Hon säger att det bara går att köpa på plats eftersom det är sista dagen, varpå jag ringer till stället där det ska vara, och där säger en man att det finns biljetter kvar och att om jag kommer dit lite innan 8  så kommer det finnas biljetter kvar att köpa. Så nu hoppas jag verkligen på att han inte ljög för mig, så att jag får sitta utanför och skämmas medan alla andra står där och skrattar åt David Batra, Thomas Järvheden och Henrik Schyffert.

Håll tummarna för mig.

Oh hey, så här ser jag ut nu

Blondie.

Miau

Så, vad har hänt sen sist?

-Jobbat med Sanna och fått 10 kr dricks!
-Vart på kalas hos Tilde&Frida - mycket fint och helt enkelt ett lyckat kalas.
-Jobbat med Sanna och hållt i 19000 kr i 500-lappar, samt tittat på när en fyllekille stött på Sanna.
-Vaknat sent och bakat en blåbärspaj.

Vad händer sen?

-Äter blåbärspajen.
-Går och äter buffé på stan med Frida, samt åker till Borgholm för att gå på standup med bla Thomas Järvheden, David Batra och Henrik Schyffert.
-Åker till Öland för att hälsa på den andra Frida, samt till Böda för att bada.
-Åker till Västervik med Sanna för att vi inte har något bättre för oss.
-Jobbar, samt firar bror på födelsedagen. (därav antagligen inget Emmaboda).
-Går på bröllop, samt jobbar.
-Jobbar.

Sömnig sömnigare sömnigast...men jag är glad

Oh hey, jag är hemma från Linköping. Där har jag umgåtts med Joeeeel. Vi har bland annat ätit ute, gått på stan, träffat delar av hans släkt, bowlat, grillat&badat med hans kompisar, gått på stan och så tittat på alla avsnitt av Harper's island (till klockan 5 på natten). Det har vart myspys och sweet och great och allt sånt. Det känns som jag har en lite positiv inställning till livet just nu.

Åkte alltså hem igårkväll pga mitt jobb. Jobbat idag från ca 13-17 och det var jäkligt jobbigt mot slutet när jag var själv. Svimmade nästan av där inne och ingen svarade när man ringde, riktigt dålig stil faktiskt. Men jag överlevde och med en smärre värk i benen har jag nu lagt mig till sängs. Tittade på film förut med lite popcorn, det var trevligt.

Imorgon bär det av till jobbet först och främst. Jag öppnar vid 11 och sedan kommer förhoppningsvis Sanna vid 13. Vi jobbar till 17 och därefter bär det av mot Frida&Tildes kalas. Jag blev klar med presenterna idag och det känns fint. Efter kalaset drar jag och Rut hem till mig och sover - fullt upp hela dagen alltså,

och det förklarar väl varför jag ställt väckarklockan på halv 9.
Godnatt.

Uppdatering

Hej jag är i linköping, har grillat och badat. Bara så ni vet. Det var varmt i vattnet och änderna var söta.

Öland

Hultsfred

Önskar jag tagit fler bilder.... Lovely <3

Köpenhamn

Uppdatering

Godkväll. Jag är sjuk och dan och ligger i soffan på öland för närvarande. Här har jag varit sedan igår. Igår träffade jag även Frida i byxelkroken. Vi spelade minigolf och massa andra spel. Promenerade, åt och skrattade. Trevligt att få se hur hon bor och träffa hennes släktingar och det. Idag däremot har jag inte gjort alltför mycket, och jag känner att kvaliteten på detta inlägg blir ganska dassigt, men jag gjorde som Sanna och slängde igång The sims. Min sim Erica har lyckats sno en gift man och flyttat ihop med honom, byggt om huset helt, haft 4 olika jobb, fått barn som blev omhändetaget av sos - Martin. Nästa barn fick namnet Martino för att hedra brodern. Han växte upp och blev ful. Undra vad som händer imorgon.

Puss.

Hultsfredsfestivalen

Godmorgon.

Jag är nog lite halvsjuk eller åtminstone på gränsen, efter hultsfredsfestivalen. Och jävligt trött. Det förklarar kanske att jag säger god morgon när klockan är efter tre. Hur som helst. Festivalen varade i fyra dagar och jag var lite VIP, jag var nämligen funktionär, jobbade där och kom in på lite ställen där vanliga festivalbesökare inte fick vara. Självklart medförde detta att jag fick GRATIS biljett och campingplats. Jobbet bestod av att sitta och ta betalt för de stackars kissnödiga människor som ville gå på vattentoa istället för de inte så välluktande 'hemlighusen'. Detta visade sig vara ett ganska soft jobb, förutom att man emellanåt var tvungen att sätta på sig handskarna och plocka undan papper från toabåsen. Jag blev där känd som 'Den hårda' - alla var rädda för mig. Ha ha, och jag ångrar lite nu att jag inte släppte in den där killen som ville ge mig sitt körkort, icakort, bonuscheckar, snus, kondomer, vattentät plånbok och busskort för att få komma in. Minns inte riktigt hur det slutade men jag tror han kom in sen iaf. Trevlig var han, och jag tror inte han behövde gå på toa heller faktiskt. Men satan vilken respekt man hade i de där gula västarna, så mycket makt har jag aldrig haft och då måste man ju använda den.

Jag kom alltså dit på torsdagen med Rut. Vi mötte upp Jacob så att jag skulle få komma in på området. Väl inne slappade vi lite, satt upp tältet och hälsade på vårt camp. Gick in på festivalområdet för första gången och där blev jag portad pga mitt försvarsspray. Träffade Joels kompisar och var med i en smstävling. Klockan tre var det dags för mitt första jobbpass. Jobbade till 18 och lite senare kom min kusin. Vi gick på Franz Ferdinand och Kings of leon. De förstnämnda var superbra medan de sista var dryga. Man väntade på Use somebody,  som såklart kom sist. Klockan 2 var det dags att jobba igen, ett tvåtimmarspass och fick sällskap av Jonas. Klockan 5 var vi uppe i campet igen, det var svinkallt och ljust och folk började vakna. Eftersom Jonas tält var helt sönderregnat så bestämde vi oss för att smälla upp ett tält till, så han kunde sova någonstans. Jag lånade ut min sovsäck så...jag själv fick inte så mycket sömn.

torsdagmorgonen väcktes vi av röster utanför tältet som undrade hur fan det tältet hade kommit dit, och vem som var där i. Jag fick gå ut och ursäkta mig och så flyttade vi tältet 3 m. Jobbet började vid 13, slutade 18. Vi missade både Hello Saferide och Regina Spektor eftersom det spöregnade. Istället satt jag, Ellinor, Jonas, Hulken och Nodda i tältet och snackade och skrattade. Innan Killers gick vi ut och lite pinsamma saker hände i vårt camp, men sen bar det av till Hawaii, scenen alltså. Killers var fruktansvärt bra som väntat, vi hoppade i leran vilket resulterade i väldigt smutsiga kläder, och efter ett tag tappade vi bort Jonas och jag var ensam med Nodda. Blev lite panik men senare hittade vi Jonas vid campet. Resten av tiden fram till Takida satt jag och snackade och åt med honom. Väl på Takida klockan 01 så var det nice. Bra musik och Burken trillade i gyttjan på en tjej. Det var kul. Sen bar det av till campet där jag sov lite lite, och frös.

Klockan 8 på fredagen började jobbet, och det var kämpigt. Slutade vid 13 vilket gjorde att jag kunde möta upp med Frida, Frida, Johanna, Kajsa, Emelie och Rut innan Markus Krunegård. Jag höll på att svimma och eftersom han inte direkt är så bra enligt mig så kunde jag lugnt gå därifrån och sätta mig i gräset en bit bort. Efter spelningen gick vi till Anna Ternheim och det var soft. Sen blev det lite paus fram till A camp där Frida P och jag dansade till 'I can buy you'. Efter det satt jag, Frida L och Jonas i hans tält och snackade minnen och skrattade. Senare blev det Mando Diao och det var nog den roligaste och bästa spelningen. Deras repetoar var fantastisk och vi hoppade runt till vi var helt varma och glada och bytte glasögon och hattar med varandra. Då mådde jag som bäst. Det var så jävla underbart. Sen när det var dags för The sounds la vi oss i gräset och lyssnade, jag Jonas och Burken. Sjukt bra var även det, och på sista låten 'Livin in america' var det omöjligt att stå still. Efter detta bar det av till Jonas en/två-mannatält där vi tryckte in fyra tjejer och två killar och låg och flummade och värmde oss. När Timbuktu/Dead by april skulle spela så orkade vi inte gå dit utan stannade i tältet. De andra gick upp till vårt camp men det slutade med att jag somnade i det tältet under en varm sovsäck. Det blev den natten jag sov bäst.

Vaknade på lördagen och skulle sett Melody club, men eftersom det gått så hårt till dagen innan så blev det inte så. Det regnade även så det blev en lång sovmorgon där. På grund av vädret började folk fundera på att dra sig hemåt så vi packade ner tält och dylikt och satt oss vid vårt camp och snackade med folk. Så började det närma sig Promoe vilket jag helt hade glömt bort, och då gick jag och köpte en Ben&Jerryglass Chocolate Macademian, för att jag hade lovat mig att jag skulle köpa en sån. Vädret var inte direkt glassväder men den var supergod ändå. Så åkte tjejerna hem, och killarna, så Rut och jag köpte lite mat och åt det i campet med Olle och company, medans Promoe spelade Svennebanan så att regnvädret försvann. Klockan 18.50 tog vi tåget hem, och väl hemma slocknade jag direkt, nyduschad i nya lakan.

Detta blev ett väldigt långt inlägg och jag fick såklart inte med allt i det, men det var i stora drag vad som hände. Shit vad fint det var, synd bara att vädret var kasst och att man frös ihjäl på kvällarna. Det blir helt klart en repris nästa år. Helt underbart. Härligt också att hela kalaset kostade mig 0 kr. NOLL. Helt gratis alltså. Tummen upp, big time.

Hemma

Hej. Hultsfredfestivalen är avprickad på listan och nu är jag trött som satan och ska hoppa in i duschen för att.....somna där.

Köpenhamn/Hultsfred

Hej, jag får väl börja med att be lite om ursäkt för att jag inte uppdaterat särskilt proffsigt de senaste dagarna. Jag får helt enkelt skylla på att det är fint väder, jag jobbar eller hittar på något annat och har det ganska stressigt just nu. Anledningen är att jag och min familj åker tidigt till Köpenhamn imorgon för lite shopping och mys och bo på hotell. Då kommer jag hem på tisdag kväll och på onsdag morgon bär det av till Hultsfredsfestivaleeeeen där jag ska spendera 4 dagar i äckelpäckel och toppenstämning! Det känns wonderful. Jag ska tydligen jobba litegrann på festivalen vilket betyder gratis inträde alla fyra dagar och boende på campingen. Jag åker tåg dit och hem gratis också, så allt jag kommer behöva betala för är saker att förtära, dvs mat. Och det står mina föräldrar för, så man kan ju säga att det är tummen upp för att ha tjänat 2000 spänn!

Hoppas ni har det lika toppen som jag ska ha det. Live your life.

The Killers, här kommer jag!!!

Spänd

Snälla snälla snälla snälla.
Hoppas hoppas hoppas hoppas.
Jobb på festivalen.

Hopp

Jag har köpt nya skor, prinsesstårtaglass, redbullglass och förhoppningsvis en Hultsfredbiljett (om vi inte blir grundlurade dvs.)

Puss

God morgon. Joel och jag är på Öland.