11-07-2008 En klassresa

Hej hej, ni har väl saknat mig? (Haha)
Nåja, nu är jag hemma igen, men innan jag berättar om var jag vart och allt det, så tänkte jag berätta om det jag inte orkade innan jag åkte (fy på mig).

Jo, klassresan till Polen. Den ägde rum 6-8/6. Oj vad jag känner mig dålig.
Hände både roliga och tråkiga saker, givetvis. Men i slutändan var det ändå en lyckad resa.
Vi som jobbat ihop pengar för att kunna åka iväg, och Polen blev slutdestinationen. Började med en lång tur på färjan, checkade in oss i hytterna och detdär, fancy. Käkade barnmeny på ala carten.
Julia och jag hamnade på något piratjippo på båten där alla snackade polska. Behöver inte berätta mer om det, he he. Fick iallafall varsen fin pirathatt.
När vi kom därifrån möttes vi av massa tårar och förvirring, och något hade hänt med en i klassen. Inget som jag känner mig bra till mods att skriva här. Så efter mycket om och men sov jag sedan inne hos Julia och Simon.

Frukost på båten och väl i land checkar vi in på hotell Gdynia, men hinner knappt andas innan vi drar vidare till Aquapark. Bad och stoj i rutchkanan där, och efter detta bar det av ut för att göra stan. Shoppa loss, litegrann iallafall. Affärerna stängde tidigare än väntat, men kom iallafall därifrån med bh och tre tröjor om jag inte minns fel.
På kvällen åt hela klassen på en restaurang. Sjukt stark mat, och kinkiga som vissa är, så var det nog bara jag, Kristian och Rebecka som lämnade tallrikarna tomma. Efter detta bar det av till stranden, där man badade till man blev tillsagda av vakter att gå upp, och därefter gjorde vi lekar och stafetter på stranden. Så som suga kort, irländsk julafton, springa med gurka/apelsin på vissa delar av kroppen.. Eh, ja.. Jäkla kul iallafall. Sen stack Simon och jag iväg och kollade lite där runtom, varpå han bjöd mig på världens längsta glass. God var den också.
Sen blev det bad i hotellbadkaret för min del, och somnade i garderoben.

Tidigt dagen efter åkte vi till färjan och var där, udda skattjakt, spel och shopping på båten. Två små escadaparfymer blev det.
Och vips, så var man hemma!